Gyeongju - Reisverslag uit Gyeongju, Zuid-Korea van Floris Otten - WaarBenJij.nu Gyeongju - Reisverslag uit Gyeongju, Zuid-Korea van Floris Otten - WaarBenJij.nu

Gyeongju

Blijf op de hoogte en volg Floris

05 Mei 2016 | Zuid-Korea, Gyeongju

5: Op naar Gyeongju, en de keel was eindelijk weer normaal!

Na een treinrit van 2.15 uur staand en na 2 busritten met wat navigatiegedoe vonden we het. Toeristmap laat belachelijk veel attracties zien.

We checkte een "Ice" site wat nog uitgegraven moest worden, toen Donggung Palace en Wolji Pond, naderhand Gyeongju Museum gezien wat tegenviel ten opzicht van Seoul.

We hebben toen de Cheomseongdae Observatory gezien wat de oudste is van Azie, met veel vliegers in de buurt en ook een Tomb park waar veel Koreaanse Koningen begraven laggen onder grote gras heuvels. Onze ruggen werden kramp van de weinig pauzes en al het staan en de volgende guesthouse was een upgrade qua diensten en ruimte naar mijn mening.

In de avond hebben we Victor ontmoet, een Amerikaan uit Tenneset, een toffe gast die Engelse les in onder andere China en Thailand heeft gegeven. We hebben toen Koreaanse BBQ gegeten met Kimchi en Soju, naderhand liepen we uit interesse naar de district met de niet zo subtiele love hotels in de middle of nowhere, waarbij er allemaal verdachte curtains hingen bij de verschillende parkeerplekken! We dronken daarna nog goed door met Aloe en nog meer Soju in het hostel, een geslaagde dag!

6: Bulguksa Temple complex had vele heilige gouden boeddha's die niet op de foto mochten, we hebben daarna zitten hiken naar Seokguram, en we dronken berg water onderweg, maar ik was erg moe van het lopen vandaag. Toch heb ik het behaald samen met Viktor en Robert helemaal naar de top wat gestoord was. We vonden hier ook een vuur plekje waar de Olympische Spelen eerder blijkbaar zijn begonnen. We zijn Tohamsan toen daalwaarts naar de andere kant gelopen en beneden vonden we gelukkig een bus stop om terug naar Gyeongju te keren.

Nadat we opgefrist waren aten we bij een vis restaurant met geweldige salade, ik wou dat ik het recept nog wist! We gingen toen een pub in waar Koreanen gek en enthousiast werden over een potje darten. Na een lange dag ontmoette we een Koreaanse vriend nicknamed Gyeong Man, hij was erg vriendelijk, behulpzaam en bood ons zelfs een betere woning aan in Daegu.

Diezelfde avond gingen we met hostel eigenaar, Gyeong Man, Viktor en een random girl de nacht in met Soju, voedsel en Mak Gulri, en dit werd 1 van onze favoriete nachten vanwege de enorme gezelligheid, en we gingen pas 6 uur naar bed!